Közösségi jelenlét estében első kérdésem az szokott lenni, hogy miért? Miért gondolod azt, hogy jelen kell lenned a közösségi oldalakon?
Ha erre pontosan tudsz válaszolni, és a válaszod nem az, hogy azért mert mindenki ezt csinálja, akkor te már kiemelkedsz a sok-sok vállalkozó, vállalkozás közül, akik vagy nem tudnak válaszolni, vagy azt, hogy mert ez a trendi.
Mi a közösségi média?
Egy olyan médiafelület, amit a közönség formál, nem a nagy médiacégek, újságírók, reklám szakemberek, stb.
Ha a közösségi oldalakat fel kellene sorolnunk, akkor nagy bajban lennénk, mert olyan sok van, hogy a lista kényelmetlenül hosszúra sikeredne. Az alábbi képpel illusztrálnánk ezt a nagy darabszámot.
Érdemes megnézni, hogy Magyarországon melyek azok az oldalak, amelyeket használunk, és melyek azok a közösségi oldalak, amelyeket egyáltalán ismerünk.
A közösségi jelenlétben rengeteg lehetőség rejtőzik, csak jól kell kiaknáznunk őket.
Közösségi jelenlét mikor javasolt?
Ha a célcsoportod a közösségi oldalakon tudod hatékonyan elérni. Ennyire egyszerű!
Több közösségi oldalt is használhatsz, a közösségi jelenlét építésére:
- Facebook: itthon a legtöbben ezt ismerik és használják, a versenytársaid közül is. Mára a célzási-, optimalizálási eszköztárat tud felmutatni, ami a szakértők lehetőségeit nagyban segíti. Legyen akár aktivitás növelésről, videó megtekintésről vagy akár egy konverzió optimalizált webshop kampányról szó, biztos hogy a Facebook hirdetéskezelőben megtaláljuk a manuális és automatizált módszereket a hatékony kampányhoz.
- Google+: A Google áprilisban megszüntette.
- Instagram: Ha képek, akkor a fiatalok egy kedvence az Instagram. Ha olyan területen mozogsz, ahol fényképpel hatékonyan be tudod mutatni eredményeid, akkor itt a helyed. A Facebook hirdetéskezelőjéből a kampányok célzásának széles tárháza használható, amit érdemes kiaknázni.
- Pinterest: A kép megosztás egyre kedveltebb platformja. Itthon is egyre jobban felismerik hatékonyságát, és a benne rejlő lehetőségeket. Sajnáljuk, hogy itthon nem tudunk hirdetéseket létrehozni a felületen, pedig nagyon szeretnénk!
- Twitter: Ha olyan közegben mozogsz, ahol rövid tájékoztató üzenetek fontos szerepet játszanak, esetleg a nyugat európai turisták a célcsoportod, akkor használnod kell.
- Youtube: A videók fellegvára – egyelőre, mert. Facebook nagyon szeretné ezt a címet – ahol videóban is megmutathatod magad, és tevékenységed. Legyen az fizetős forgalom, vagy organikus elérés, a videós tartalmak mindig segítik a brand-, a termék- vagy a szolgáltatás ismertségének növelését.
- Linkedin: Ha a b2b a területed, vagy tanácsadó vagy, esetleg munkaközvetítéssel foglalkozol, akkor itt a helyed. Mi magánemberként is szívesen használjuk egy “business Facebookként”.
A fenti felsorolást lehetne folytatni, de úgy gondoljuk, hogy a fentieket használva Magyarországon biztosan eléred a célcsoportod.
Fontos, hogy ezek a platformok ugyan – a köztudatban – ingyenes lehetőségekként szerepelnek, de ha hatékonyan szeretnéd ezeket üzemeltetni, akkor költséget kell tervezned hozzá. Ebben az esetben tud igazán hatékony eszközzé válni.
A közösségi oldalnak a vállalati marketing egy részének kell lennie, ami a végső célt kell szolgálnia. Ha pontosan illeszkedik az értékesítés folyamatában, akkor nagyon szép eredményeket lehet vele elérni, de ehhez mindenkinek tisztában kell lennie, hogy hol és miként számít bele a vevőszerzésbe.
A közösségi jelenléted tervezésben, kivitelezésben és mérésben tudok a segítségedre lenni, hogy kialakítsuk, és összehangoljuk a marketinged, hogy egy jól működő egységként üzemeljen, termeljen.
Ha úgy gondolod, hogy érdemes lenne beszélnünk küld el üzenetben a problémád.